
Openbare dienstverlening
- Klantgerichtheid verhogen door medewerkerstevredenheid en welzijn op het werk te verhogen. Luisteren naar de medewerkers die jarenlang ervaring hebben in het zoeken naar verbetering van de dienstverlening.
- Ontsluiting naar en tussen alle deelgemeenten verhogen dmv stadsvervoer: haltes centraal, voorzien van parkeermogelijkheid, meer ritten, vaste tijdstippen…
- Aanpassing van voet- en fietspaden: meer en beter begaanbare paden, vervangen van gevaarlijke en gebroken klinkers, schuine voetpaden recht maken (vb Spoorwegstraat)
- Centrumpendel: vervoermiddel om mensen, die moeilijk te been zijn, ook de mogelijkheid geven om in het centrum te geraken
- Ondersteunen lokale handelaars b.v. subsidies om toegang tot de winkels te verbeteren, subsidies voor toiletten voor mindervaliden en minder mobiele mensen in horeca-zaken, openbare toiletten met ook aangepaste toiletten voor de mindervalide burger
- Ondersteuning van de lokale winkeliers om klanten terug fysiek naar de winkel te halen
- Eenvoudigere en snellere procedure om vergunningen uit te schrijven
- Meldpunt voor alle Hasselaren inclusief de handelaars waar ze problemen kunnen melden
- Properheid en netheid van de omgeving
We willen de stad leefbaar en aangenaam houden voor elke inwoner en bezoeker en daarom is het dan ook heel belangrijk dat zwerfvuil wordt aangepakt, niet enkel door het verwijderen ervan door onze stadsdiensten maar door de veroorzakers aan te pakken d.m.v. bijvoorbeeld een dag met onze stadsdiensten mee te gaan om al het zwerfvuil helpen op te ruimen. Wanneer dit niet werkt moeten harde recidivisten een administratieve boete krijgen, tenslotte betaald elke inwoner voor de verwijdering van deze overlast en dit geld kan anders en beter besteed worden voor u.